Voordelen

  • Beste dekking

    U geniet de beste 3G-dekking van België. Een SIM-kaart van Blue Light Mobile maakt namelijk gebruik van alle Belgische GSM-netwerken. Als het Proximus-netwerk niet beschikbaar is, maakt de SIM-kaart automatisch verbinding met een ander netwerk.

  • Hoge snelheid

    U gebruikt het beste high speed datanetwerk van de drie Belgische telecomoperatoren, namelijk Proximus, Orange en BASE. U downloadt, stuurt en ontvangt uw data tegen hoge snelheid (2G, 3G, 3G+ en 4G).

  • Prioriteit

    Blue Light Mobile bestaat in twee prioriteitsniveaus:

    • First: in geval van verzadiging van de netwerken behoort u tot de eersten die bediend worden voor uw datacommunicatie, en bent u verzekerd van optimale prestaties;
    • Prior: bovenop de voordelen van de First-formule geniet u in geval van netwerkverzadiging een garantie op onmiddellijke spraak- en datacommunicatie.

    Als er zich een extreme vorm van netwerkverzadiging zou voordoen, zou de netwerkoperator zich kunnen genoodzaakt zien om de toegang tot zijn netwerk te filteren voor alle gewone kaarten zodat er voldoende capaciteit vrijkomt en kan gewaarborgd worden voor de First en Prior Blue Light Mobile kaarten.

    Merk op dat voor de Prior SIM-kaarten het aantal kaarten beperkt wordt om de doeltreffendheid van de prioritaire toegang te vrijwaren. De verdeling van dit quotum onder de verschillende disciplines en entiteiten werd vastgelegd door het Raadgevend Comité van ASTRID-gebruikers en gevalideerd door de Minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken.

  • Streng beveiligd

    Ook al worden uw gegevens via commerciële netwerken doorgegeven, u hoeft zich geen zorgen te maken over de beveiliging. Voor elke verbinding zet ASTRID een soort ‘tunnel’ op (VPN) tussen de mobiele terminal en het data centre van ASTRID. Die tunnel garandeert de vertrouwelijkheid en de integriteit van uw gegevens.

  • Toegang tot de ‘cloud’ en tot uw eigen LAN

    De SIM-kaart van ASTRID geeft u toegang tot de ‘cloud’ bestemd voor de hulp- en veiligheidsdiensten. U kunt de applicaties gebruiken waartoe uw organisatie u toegang heeft verleend. Die applicaties bevinden zich in de cloud of binnen uw LAN. Uw organisatie beslist welke applicaties ze in de cloud beschikbaar wil maken.

  • Beheer het dataverkeer

    Uw organisatie kan aan ASTRID vragen om regels in te stellen om het dataverkeer te beheren. Uw organisatie kan filters instellen voor de toegang tot bepaalde applicaties, om financiële redenen of om de prestaties van het netwerk te vrijwaren (bandbreedte, vertragingen …).

  • Controleer het budget

    Uw organisatie bepaalt wat er moet gebeuren als de limiet voor het dataverkeer bereikt is. U kunt ervoor kiezen om een waarschuwing in te stellen, om verder verkeer toe te laten, om het verkeer te beperken of onmogelijk te maken voor alle gebruikers of voor bepaalde gebruikers.
     

  • Helpdesk 24/7

    Dag en nacht kunt u terecht bij het ASTRID Service Centre. De werking van het ASTRID Service Centre is afgestemd op de specifieke noden van de hulp- en veiligheidsdiensten.

  • Future proof

    Blue Light Mobile zal mee evolueren met de toekomstige noden voor dataverkeer. ASTRID zal haar service blijven verbeteren en haar prijzen blijven optimaliseren. U kunt altijd bij ASTRID terecht om uw specifieke noden te bespreken.